Στα πλαίσια του έργου ΜΝΑΕ, η δράση του 1ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω για το 2019 με τίτλο
Η περιβαλλοντική παρέμβαση «Ο κήπος μας ?» περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός λαχανόκηπου και ενός ροδόκηπου στον αύλειο χώρο του σχολείου, ο οποίος αποτελεί μέρος του αρχαίου Ελαιώνα με ελαιόδεντρα εκατοντάδων ετών. Σκοπός της παρέμβασης είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την πρωτογενή παραγωγή και να γευτούν τα δώρα της φύσης όταν ασχοληθείς μαζί της. Οι μαθητές θα ακολουθήσουν όλα τα στάδια της δημιουργίας του κήπου, την περίφραξή του και τη συντήρησή του μέχρι να δημιουργηθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Τον πρώτο μήνα πραγματοποιήθηκε βαθύ σκάλισμα του χώρου που έχει επιλεγεί για λαχανόκηπος με χρήση σκαπτικών εργαλείων χειρός (τσάπα, κασμάς) από ομάδα μαθητών. Αφού πέρασαν λίγες ημέρες για καλύτερο αερισμό του εδάφους προστέθηκε φυτόχωμα για ενίσχυση των συστατικών στοιχείων του υπεδάφους. Στη συνέχεια ακολούθησε η φύτευση λαχανικών όπως, μαρούλια, χλωρά κρεμμύδια, κολοκυθάκια, μελιτζάνες, ντομάτες πιπεριές, μπρόκολο, πατάτες, μαϊντανός παντζάρια και αγκινάρες. Κάθε μέρα ο κήπος ελέγχεται και σταδιακά ποτίζεται κατάλληλα και ξεχορταριάζεται όποτε κρίνεται αναγκαίο. Για το ροδόκηπο αγοράστηκαν οι γλάστρες οι οποίες καλλωπίζονται με παραστάσεις από τους μαθητές. Ταυτόχρονα γίνεται καθαρισμός του χώρου από τα χόρτα, όπου έχει επιλεγεί για να φυτευτούν οι τριανταφυλλιές.
Το δεύτερο μήνα έγινε επιλογή του ροδόκηπου με την οριοθέτησή του. Καθαρίστηκε από την αυτοφυή βλάστηση. Πραγματοποιήθηκε αναμόχλευση του εδάφους, απομακρύνθηκαν οι πέτρες από το χώρο και ανατέθηκε σε μαθητή να κάνει το σχέδιο του ροδώνα. Οι γλάστρες που θα τοποθετηθούν ζωγραφίστηκαν μερικώς από τα παιδιά. Στο λαχανόκηπο συνεχίζεται η πραγματοποίηση φυτοτεχνικών εργασιών και ποτίσματος.
Το μήνα Μάιο οι μαθητές συνέχισαν να φροντίζουν καθημερινά το λαχανόκηπο με πότισμα και ξεχορτάριασμα. Με τα λαχανικά του κήπου μας (μαρούλια, κρεμύδια, αγγινάρες, κολοκύθια και ντοματίνια) παρασκευάστηκαν σαλάτες και ομελέτες από τους μαθητές και καταναλώθηκαν από τους ίδιους στα πλαίσια της δεύτερης δράσης μας με τίτλο «Χημεία και Μεσογειακή Διατροφή». Όσον αφορά το σκέλος του ροδόκηπου, αρχικά ολοκληρώθηκε το σχέδιό του και προετοιμάστηκε το έδαφος για τη φύτευση των τριανταφυλλιών με αναμόχλευση του σκαμμένου χώματος με φυτόχωμα και άνοιγμα λάκκων για τη φύτευση. Ταυτόχρονα έλαβε χώρα η εικαστική σύνθεση «Γλάστρας – Ανθρώπου» στην οποία ενώθηκαν δύο πήλινες γλάστρες και σχεδιάστηκαν με πλαστικά χρώματα για τη δημιουργία των ανθρώπινων μορφών: Αγόρι – Κορίτσι.
Τον πρώτο μήνα πραγματοποιήθηκε βαθύ σκάλισμα του χώρου που έχει επιλεγεί για λαχανόκηπος με χρήση σκαπτικών εργαλείων χειρός (τσάπα, κασμάς) από ομάδα μαθητών. Αφού πέρασαν λίγες ημέρες για καλύτερο αερισμό του εδάφους προστέθηκε φυτόχωμα για ενίσχυση των συστατικών στοιχείων του υπεδάφους. Στη συνέχεια ακολούθησε η φύτευση λαχανικών όπως, μαρούλια, χλωρά κρεμμύδια, κολοκυθάκια, μελιτζάνες, ντομάτες πιπεριές, μπρόκολο, πατάτες, μαϊντανός παντζάρια και αγκινάρες. Κάθε μέρα ο κήπος ελέγχεται και σταδιακά ποτίζεται κατάλληλα και ξεχορταριάζεται όποτε κρίνεται αναγκαίο. Για το ροδόκηπο αγοράστηκαν οι γλάστρες οι οποίες καλλωπίζονται με παραστάσεις από τους μαθητές. Ταυτόχρονα γίνεται καθαρισμός του χώρου από τα χόρτα, όπου έχει επιλεγεί για να φυτευτούν οι τριανταφυλλιές.
Το δεύτερο μήνα έγινε επιλογή του ροδόκηπου με την οριοθέτησή του. Καθαρίστηκε από την αυτοφυή βλάστηση. Πραγματοποιήθηκε αναμόχλευση του εδάφους, απομακρύνθηκαν οι πέτρες από το χώρο και ανατέθηκε σε μαθητή να κάνει το σχέδιο του ροδώνα. Οι γλάστρες που θα τοποθετηθούν ζωγραφίστηκαν μερικώς από τα παιδιά. Στο λαχανόκηπο συνεχίζεται η πραγματοποίηση φυτοτεχνικών εργασιών και ποτίσματος.
Το μήνα Μάιο οι μαθητές συνέχισαν να φροντίζουν καθημερινά το λαχανόκηπο με πότισμα και ξεχορτάριασμα. Με τα λαχανικά του κήπου μας (μαρούλια, κρεμύδια, αγγινάρες, κολοκύθια και ντοματίνια) παρασκευάστηκαν σαλάτες και ομελέτες από τους μαθητές και καταναλώθηκαν από τους ίδιους στα πλαίσια της δεύτερης δράσης μας με τίτλο «Χημεία και Μεσογειακή Διατροφή». Όσον αφορά το σκέλος του ροδόκηπου, αρχικά ολοκληρώθηκε το σχέδιό του και προετοιμάστηκε το έδαφος για τη φύτευση των τριανταφυλλιών με αναμόχλευση του σκαμμένου χώματος με φυτόχωμα και άνοιγμα λάκκων για τη φύτευση. Ταυτόχρονα έλαβε χώρα η εικαστική σύνθεση «Γλάστρας – Ανθρώπου» στην οποία ενώθηκαν δύο πήλινες γλάστρες και σχεδιάστηκαν με πλαστικά χρώματα για τη δημιουργία των ανθρώπινων μορφών: Αγόρι – Κορίτσι.