Στα πλαίσια του έργου ΜΝΑΕ, η δράση του 1ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω για το 2019 με τίτλο
Χημεία και Μεσογειακή Διατροφή περιλαμβάνει, στα πλαίσια του μαθήματος της Χημείας, την πραγματοποίηση εργαστηρίων παρασκευής τροφών που εντάσσονται στη λεγόμενη μεσογειακή διατροφή. Τα πειράματα εστιάζουν κυρίως σε ζυμώσεις μέσα από τις οποίες διδάσκονται οι χημικές αντιδράσεις που λαμβάνουν χώρα. Οι μαθητές δημιουργούν γιαούρτια διαφορετικής ποιότητας και υφής, τυρί και παραδοσιακά ελληνικά γλυκά. Στα πειράματα έχει γίνει χρήση των υλικών που παράχθηκαν από τον ιδιόκτητο λαχανόκηπο που δημιουργήθηκε για το σκοπό αυτό σε άλλη δράση του έργου ΜΝΑΕ. Οι μαθητές ανακαλύπτουν τη μεσογειακή διατροφική πυραμίδα και παρασκευάζουν τροφές για σχεδόν όλα τα επίπεδά της.
Τον πρώτο μήνα οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής. Προβλήθηκε ντοκιμαντέρ από την Greenpeace για τη διατροφική αξία της μεσογειακής διατροφής ως μέσο προστασίας της υγείας μας, του περιβάλλοντος, του νερού και της εξοικονόμησης ενέργειας. Πραγματοποιήθηκε παρασκευή γιαουρτιού, το οποίο καταναλώθηκε από τους ίδιους μαθητές που το κατασκεύασαν. Παράλληλα ενημερώθηκαν για τη διατροφική αξία του γιαουρτιού και τη θεωρία της γαλακτικής ζύμωσης. Παρασκευάστηκε μουσταλευριά από πετιμέζι ως εναλλακτική δημιουργία γλυκών εκμεταλλευόμενοι τις παραδοσιακές μεσογειακές συνταγές. Επιπλέον ζητήθηκε από κάθε μαθητή που συμμετέχει στο πρόγραμμα να καταγράψει το διατροφικό του προφίλ για μια εβδομάδα, με σκοπό να συγκριθεί με το προφίλ μιας ισορροπημένης μεσογειακής διατροφής.
Το δεύτερο μήνα πραγματοποιήθηκε παρασκευή γιαουρτιού και με τους υπόλοιπους μαθητές, το οποίο καταναλώθηκε από τους ίδιους και έγινε ενημέρωση για τη διατροφική του αξία. Ξεκίνησε η διαδικασία παρασκευής κρασιού. Τοποθετήθηκε ο μούστος στο δοχείο παρασκευής. Οι μαθητές κατανόησαν την αλκοολική ζύμωση (φυσική και ελεγχόμενη), κατά την οποία τα ζάκχαρα μετατρέπονται σε αλκοόλη, ενημερώθηκαν για τα οφέλη των προϊόντων της ζύμωσης και προετοιμάστηκαν για τη συνέχιση της διαδικασίας.
Το μήνα Μάιο οι μαθητές ολοκλήρωσαν τη διαδικασία της έρευνας σχετικά με το διατροφικό προφίλ τους. Παρασκευάστηκαν σαλάτες και ομελέτες με τα λαχανικά του λαχανόκηπου (μαρούλια, κρεμμύδια, αγγινάρες, κολοκύθια και ντοματίνια) από τους μαθητές και καταναλώθηκαν από τους ίδιους. Ταυτόχρονα μελετήθηκε η θερμιδική και η διατροφική αξία τους, ως μεσογειακή διατροφή. Παρασκευάστηκε ξύδι από το κρασί που έχει κατασκευαστεί στο σχολείο από την ομάδα των μαθητών.
Τον πρώτο μήνα οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής. Προβλήθηκε ντοκιμαντέρ από την Greenpeace για τη διατροφική αξία της μεσογειακής διατροφής ως μέσο προστασίας της υγείας μας, του περιβάλλοντος, του νερού και της εξοικονόμησης ενέργειας. Πραγματοποιήθηκε παρασκευή γιαουρτιού, το οποίο καταναλώθηκε από τους ίδιους μαθητές που το κατασκεύασαν. Παράλληλα ενημερώθηκαν για τη διατροφική αξία του γιαουρτιού και τη θεωρία της γαλακτικής ζύμωσης. Παρασκευάστηκε μουσταλευριά από πετιμέζι ως εναλλακτική δημιουργία γλυκών εκμεταλλευόμενοι τις παραδοσιακές μεσογειακές συνταγές. Επιπλέον ζητήθηκε από κάθε μαθητή που συμμετέχει στο πρόγραμμα να καταγράψει το διατροφικό του προφίλ για μια εβδομάδα, με σκοπό να συγκριθεί με το προφίλ μιας ισορροπημένης μεσογειακής διατροφής.
Το δεύτερο μήνα πραγματοποιήθηκε παρασκευή γιαουρτιού και με τους υπόλοιπους μαθητές, το οποίο καταναλώθηκε από τους ίδιους και έγινε ενημέρωση για τη διατροφική του αξία. Ξεκίνησε η διαδικασία παρασκευής κρασιού. Τοποθετήθηκε ο μούστος στο δοχείο παρασκευής. Οι μαθητές κατανόησαν την αλκοολική ζύμωση (φυσική και ελεγχόμενη), κατά την οποία τα ζάκχαρα μετατρέπονται σε αλκοόλη, ενημερώθηκαν για τα οφέλη των προϊόντων της ζύμωσης και προετοιμάστηκαν για τη συνέχιση της διαδικασίας.
Το μήνα Μάιο οι μαθητές ολοκλήρωσαν τη διαδικασία της έρευνας σχετικά με το διατροφικό προφίλ τους. Παρασκευάστηκαν σαλάτες και ομελέτες με τα λαχανικά του λαχανόκηπου (μαρούλια, κρεμμύδια, αγγινάρες, κολοκύθια και ντοματίνια) από τους μαθητές και καταναλώθηκαν από τους ίδιους. Ταυτόχρονα μελετήθηκε η θερμιδική και η διατροφική αξία τους, ως μεσογειακή διατροφή. Παρασκευάστηκε ξύδι από το κρασί που έχει κατασκευαστεί στο σχολείο από την ομάδα των μαθητών.