Στα πλαίσια του έργου ΜΝΑΕ, η δράση του 1ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω για το 2019 με τίτλο
Κινηματογράφος «Σινεμά ? ξανά» έλαβε χώρα, γιατί κρίθηκε αναγκαία η εκπαίδευση των μαθητών στην οπτικοακουστική γλώσσα, αφού ζουν σ’ ένα σύγχρονο κόσμο όπου η επικοινωνία κυριαρχείται από τη διακίνηση τεράστιου όγκου οπτικοακουστικής πληροφορίας, ώστε να μπορούν αφ? ενός να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της εποχής τους και αφ? ετέρου να είναι σε θέση να σταθούν κριτικά απέναντι της. Η ενασχόληση με το σινεμά γενικότερα αποτελεί μια τεράστια πρόκληση. Στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος οι μαθητές αφού πρώτα έρθουν σε επαφή με τον κινηματογράφο (ιστορία, ταινίες σταθμούς στην εξέλιξη και τη διαμόρφωσή του έως σήμερα, οπτική και αφηγηματική γλώσσα και τεχνικές του) θα κληθούν να δημιουργήσουν μία ταινία μικρού μήκους αναλαμβάνοντας ρόλους ενός κινηματογραφικού συνεργείου.
Τον πρώτο μήνα οι μαθητές ενημερώθηκαν σχετικά με τη δράση και τους στόχους της, κατά την οποία κατέγραψαν τη σχέση τους με τον κινηματογράφο, τις εμπειρίες τους και τις τυχόν δράσεις τους. Αποφασίσθηκε να συνταχθεί ερωτηματολόγιο για όλους τους μαθητές του σχολείου ώστε να διερευνηθούν πτυχές της δράσης. Έπειτα οι μαθητές ασχολήθηκαν με την κινούμενη εικόνα κάνοντας διαδοχικές λήψεις. Επιπλέον έλαβε χώρα διάλεξη με επισκέπτη τον σκηνοθέτη κο. Χαραλάμπους Κωνσταντίνο, ο οποίος ενημέρωσε τα παιδιά για το πώς χτίζεται ένα σενάριο, τη δομή του και τα συστατικά στοιχεία του.
Το δεύτερο μήνα οι μαθητές ολοκλήρωσαν την εργασία δημιουργίας κινούμενης εικόνας μέσω διαδοχικών φωτογραφικών λήψεων μιας δραστηριότητας και παρουσιάστηκε το αποτέλεσμα στην ομάδα. Συντάχθηκε ερωτηματολόγιο προκειμένου να γίνει έρευνα πεδίου σχετικά με τον κινηματογράφο στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας. Αναλύθηκαν οι εργασίες και οι αντίστοιχες ειδικότητες τεχνικών και καλλιτεχνών που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας κινηματογραφικής ταινίας. Παρουσιάστηκε τμήμα ταινίας (δύο σκηνές από «Το Τσίρκο» του Τσάρλι Τσάπλιν) και αναλύθηκε από πλευράς σεναρίου, με έμφαση στο ντεκουπάζ και το story board. Επιχειρήθηκε και σκιαγραφήθηκε από την ομάδα το σενάριο ταινίας μικρού μήκους. Προτάθηκε στους μαθητές να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα της ταινιοθήκης «Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος».
Το μήνα Μάιο οι μαθητές πραγματοποίησαν έρευνα πεδίου στο μαθητικό πληθυσμό του σχολείου με ερωτηματολόγιο σχετικά με τον κινηματογράφο. Ξεκίνησε η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων. Πραγματοποιήθηκε κύκλος σεμιναρίων για το σινεμά με έμφαση στη συγγραφή του σεναρίου και στη σκηνοθεσία από ομάδα κινηματογραφιστών. Για το σκηνοθέτη το σεμινάριο παρουσίασε ο κ. Κ. Χαραλάμπους και για το δ/ντή φωτογραφίας το σεμινάριο παρουσίασε ο κ. Ι.Τσολάκης. Επιλέχθηκε μέσα από τις προτάσεις των μαθητών, η τελική ιδέα του σεναρίου και έγινε η ανάπτυξή του σε επιμέρους πλάνα. Έγιναν κάποιες δοκιμαστικές λήψεις για να εξοικειωθούν οι μαθητές με τις διαδικασίες του γυρίσματος. Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των ηχείων για το χώρο του αμφιθεάτρου του σχολείου που γίνεται με τη συνεργασία του τμήματος της ειδικότητας των ηλεκτρονικών.
Τον πρώτο μήνα οι μαθητές ενημερώθηκαν σχετικά με τη δράση και τους στόχους της, κατά την οποία κατέγραψαν τη σχέση τους με τον κινηματογράφο, τις εμπειρίες τους και τις τυχόν δράσεις τους. Αποφασίσθηκε να συνταχθεί ερωτηματολόγιο για όλους τους μαθητές του σχολείου ώστε να διερευνηθούν πτυχές της δράσης. Έπειτα οι μαθητές ασχολήθηκαν με την κινούμενη εικόνα κάνοντας διαδοχικές λήψεις. Επιπλέον έλαβε χώρα διάλεξη με επισκέπτη τον σκηνοθέτη κο. Χαραλάμπους Κωνσταντίνο, ο οποίος ενημέρωσε τα παιδιά για το πώς χτίζεται ένα σενάριο, τη δομή του και τα συστατικά στοιχεία του.
Το δεύτερο μήνα οι μαθητές ολοκλήρωσαν την εργασία δημιουργίας κινούμενης εικόνας μέσω διαδοχικών φωτογραφικών λήψεων μιας δραστηριότητας και παρουσιάστηκε το αποτέλεσμα στην ομάδα. Συντάχθηκε ερωτηματολόγιο προκειμένου να γίνει έρευνα πεδίου σχετικά με τον κινηματογράφο στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας. Αναλύθηκαν οι εργασίες και οι αντίστοιχες ειδικότητες τεχνικών και καλλιτεχνών που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας κινηματογραφικής ταινίας. Παρουσιάστηκε τμήμα ταινίας (δύο σκηνές από «Το Τσίρκο» του Τσάρλι Τσάπλιν) και αναλύθηκε από πλευράς σεναρίου, με έμφαση στο ντεκουπάζ και το story board. Επιχειρήθηκε και σκιαγραφήθηκε από την ομάδα το σενάριο ταινίας μικρού μήκους. Προτάθηκε στους μαθητές να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα της ταινιοθήκης «Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος».
Το μήνα Μάιο οι μαθητές πραγματοποίησαν έρευνα πεδίου στο μαθητικό πληθυσμό του σχολείου με ερωτηματολόγιο σχετικά με τον κινηματογράφο. Ξεκίνησε η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων. Πραγματοποιήθηκε κύκλος σεμιναρίων για το σινεμά με έμφαση στη συγγραφή του σεναρίου και στη σκηνοθεσία από ομάδα κινηματογραφιστών. Για το σκηνοθέτη το σεμινάριο παρουσίασε ο κ. Κ. Χαραλάμπους και για το δ/ντή φωτογραφίας το σεμινάριο παρουσίασε ο κ. Ι.Τσολάκης. Επιλέχθηκε μέσα από τις προτάσεις των μαθητών, η τελική ιδέα του σεναρίου και έγινε η ανάπτυξή του σε επιμέρους πλάνα. Έγιναν κάποιες δοκιμαστικές λήψεις για να εξοικειωθούν οι μαθητές με τις διαδικασίες του γυρίσματος. Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των ηχείων για το χώρο του αμφιθεάτρου του σχολείου που γίνεται με τη συνεργασία του τμήματος της ειδικότητας των ηλεκτρονικών.