Στα πλαίσια του έργου ΜΝΑΕ, η δράση του 1ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω για το 2020 με τίτλο
Προϊόντα ελιάς, … η μισή Μεσογειακή Διατροφή επικεντρώθηκε στο να μπορέσουν οι μαθητές να βελτιώσουν τις διατροφικές τους συνήθειες και να γνωρίσουν ιδιαίτερα τη μεσογειακή διατροφή με έμφαση στα προϊόντα της ελιάς, μέσα από βιωματικό τρόπο, κατά τον οποίο παράγουν και καταναλώνουν προϊόντα. Στόχος της δράσης ήταν οι μαθητές να μάθουν να συνεργάζονται μεταξύ τους για να πετύχουν το αποτέλεσμα που έχουν σχεδιάσει, να βιώσουν βήμα προς βήμα όλα τα στάδια παραγωγής λαχανικών, βρώσιμου ελαιόκαρπου, ελαιόλαδου, γιαουρτιού και προϊόντων μούστου. Διατροφικά ο στόχος ήταν να ανακαλύψουν την αξία της μεσογειακής διατροφής, να την υιοθετήσουν και να την διαδώσουν στο περιβάλλον τους.
Τον Οκτώβριο του 2019 οι μαθητές της Α΄ τάξης μάζεψαν πράσινες ελιές από την αυλή του σχολείου και έφτιαξαν «ελιές τσακιστές» με κόλιανδρο, λάδι, σκόρδο και λεμόνι (συνταγή από τα αρχαία χρόνια). Αρχές Δεκεμβρίου τρύγησαν δύο ελαιόδεντρα από την αυλή του σχολείου (περίπου 50 κιλά ελιές) και μετέφεραν τις ελιές σε ελαιοτριβείο ? στα Μέγαρα ? για την παραγωγή αγνού παρθένου ελαιόλαδου. Ταυτόχρονα παρασκευάστηκε πάστα ελιάς (αλοιφή) και το υπόλοιπο ελαιόλαδο συσκευάστηκε σε μικρά μπουκαλάκια των 200ml, τα οποία δόθηκαν στους μαθητές.
Το Φεβρουάριο άρχισε η ετοιμασία του λαχανόκηπου με βαθύ σκάλισμα, εμπλουτισμό του χώματος με φυτόχωμα και ακολούθησε το φύτεμα των εποχιακών φυτών που επιλέξαμε. Τον Απρίλιο το σχολείο ήταν κλειστό, όμως ο λαχανόκηπος- τα προϊόντα του οποίου χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή εδεσμάτων μεσογειακής διατροφής- ποτίζονταν μία φορά την εβδομάδα. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε από τις 18-5-2020, που επέστρεψαν στο σχολείο οι μαθητές, οι οποίοι εξεπλάγησαν όταν είδαν τα φυτά σε ανάπτυξη και με μεγάλη χαρά, άρχισαν το ξεχορτάριασμα και το πότισμα. Όσοι μαθητές ήθελαν, πήραν για το σπίτι τους κάποια λαχανικά που ήταν ώριμα όπως μαρούλια, κρεμμυδάκια και σπανάκι. Μία μαθήτρια από την ομάδα με το σπανάκι του κήπου παρασκεύασε σπανακόπιτα για τους συμμαθητές της. Έγινε επίσης παρασκευή σαπουνιού από το ελαιόλαδο- που είχαμε παράγει από τις ελιές του σχολείου μας- με χρήση ελαιόλαδου, νερού και υδροξειδίου του νατρίου στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου μας. Οι μαθητές συνέχισαν το πότισμα του λαχανόκηπου. Έγινε η συγκομιδή των προϊόντων και διανομή αυτών στους μαθητές. Στα πλαίσια των γλυκισμάτων της μεσογειακής διατροφής έγινε παρασκευή γιαουρτιού για βρώση με μέλι και μουσταλευριάς.
Τον Οκτώβριο του 2019 οι μαθητές της Α΄ τάξης μάζεψαν πράσινες ελιές από την αυλή του σχολείου και έφτιαξαν «ελιές τσακιστές» με κόλιανδρο, λάδι, σκόρδο και λεμόνι (συνταγή από τα αρχαία χρόνια). Αρχές Δεκεμβρίου τρύγησαν δύο ελαιόδεντρα από την αυλή του σχολείου (περίπου 50 κιλά ελιές) και μετέφεραν τις ελιές σε ελαιοτριβείο ? στα Μέγαρα ? για την παραγωγή αγνού παρθένου ελαιόλαδου. Ταυτόχρονα παρασκευάστηκε πάστα ελιάς (αλοιφή) και το υπόλοιπο ελαιόλαδο συσκευάστηκε σε μικρά μπουκαλάκια των 200ml, τα οποία δόθηκαν στους μαθητές.
Το Φεβρουάριο άρχισε η ετοιμασία του λαχανόκηπου με βαθύ σκάλισμα, εμπλουτισμό του χώματος με φυτόχωμα και ακολούθησε το φύτεμα των εποχιακών φυτών που επιλέξαμε. Τον Απρίλιο το σχολείο ήταν κλειστό, όμως ο λαχανόκηπος- τα προϊόντα του οποίου χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή εδεσμάτων μεσογειακής διατροφής- ποτίζονταν μία φορά την εβδομάδα. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε από τις 18-5-2020, που επέστρεψαν στο σχολείο οι μαθητές, οι οποίοι εξεπλάγησαν όταν είδαν τα φυτά σε ανάπτυξη και με μεγάλη χαρά, άρχισαν το ξεχορτάριασμα και το πότισμα. Όσοι μαθητές ήθελαν, πήραν για το σπίτι τους κάποια λαχανικά που ήταν ώριμα όπως μαρούλια, κρεμμυδάκια και σπανάκι. Μία μαθήτρια από την ομάδα με το σπανάκι του κήπου παρασκεύασε σπανακόπιτα για τους συμμαθητές της. Έγινε επίσης παρασκευή σαπουνιού από το ελαιόλαδο- που είχαμε παράγει από τις ελιές του σχολείου μας- με χρήση ελαιόλαδου, νερού και υδροξειδίου του νατρίου στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου μας. Οι μαθητές συνέχισαν το πότισμα του λαχανόκηπου. Έγινε η συγκομιδή των προϊόντων και διανομή αυτών στους μαθητές. Στα πλαίσια των γλυκισμάτων της μεσογειακής διατροφής έγινε παρασκευή γιαουρτιού για βρώση με μέλι και μουσταλευριάς.