Στα πλαίσια του έργου ΜΝΑΕ, η δράση του 1ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω για το σχ. έτος 2022-2023 με τίτλο
«Παλιά μου τέχνη, κόσκινο!» τονίστηκε η σημασία των παραγόμενων προϊόντων για την καθημερινότητα των ανθρώπων, ενώ δόθηκε βάση και στη χημεία και τις ενώσεις που δημιουργούν τα φαινομενικά απλά υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή σαπουνιών, φαρμακευτικών σκευασμάτων αλλά και των ποτών.
Οι δράσεις του Μαρτίου αφορούν τα εξής θέματα (3)
1. Κατανόηση της διαδικασίας της. Εκχύλισης εν θερμώ μέσω της παρασκευής λικέρ ροδιού.
2. Κατανόηση της διαδικασίας της Χημικής Αντίδρασης Σαπωνοποίησης μέσω της διαδικασίας παρασκευής σάπωνα από ελαιόλαδο.
3. Κατανόηση της διαδικασίας Συντήρησης τροφίμων μέσω της χρήσης ζάχαρης (γλυκό σταφύλι).
Παρασκευάστηκε λικέρ ρόδι με χρήση καρπού ροδιού, τσίπουρου και ζάχαρης. Το μίγμα θερμάνθηκε σε θερμαντικό μάτι για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στην συνέχεια αφέθηκε για εικοσιτέσσερις ώρες, ώστε να εκχειλιστούν πλήρως οι αρωματικές ουσίες από τους κόκκους του ροδιού, και τελικά σουρώθηκε ώστε να διαχωριστούν τα κουκούτσια του ροδιού από το λικέρ. Ακολούθησε η παρασκευή σαπουνιού με χρήση ελαιόλαδου και καυστικού Νατρίου με την ψυχρή μέθοδο. Το μίγμα αναδεύτηκε για μια ώρα, και τοποθετήθηκε σε φόρμες σιλικόνης για ωρίμανση. Σε δύο μήνες θα είναι έτοιμο προς χρήση. Στην τρίτη δράση εφαρμόσαμε μία από τις τεχνικές συντήρησης των τροφίμων με χρήση ζάχαρης και παρασκευάστηκε γλυκό σταφύλι.
Οι δράσεις του Απριλίου αφορούν τα εξής θέματα (2):
1. Κατανόηση της διαδικασίας Συντήρησης τροφίμων μέσω της χρήσης άλατος (ελιές θαλασσινές) και ξυδιού (ελιές ξιδάτες).
2. Κατανόηση της διαδικασίας της Ζύμωσης, μέσω της παραγωγής μπύρας.
Στην πρώτη δράση εφαρμόσαμε δύο από τις τεχνικές συντήρησης των τροφίμων. Μία με την χρήση του αλατιού, παρασκευάζοντας ελιές θαλασσινές με χρήση αλατιού και νερού (“θαλασσινό νερό”) παρασκευάστηκαν ελιές θαλασσινές. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε το ξύδι ως συντηρητικό τροφίμων και παρασκευάστηκαν ελιές ξιδάτες. Όσον αφορά την δεύτερη δράση, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη διαδικασία της ζύμωσης με τη χρήση μαγιάς. Για το σκοπό αυτό, ξεκίνησε η διαδικασία παρασκευής μπύρας. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία της ζύμωσης και της ωρίμανσης θα ακολουθήσει η εμφιάλωση της.
Οι δράσεις του Μαΐου αφορούν τα εξής θέματα (2):
1. Κατανόηση της διαδικασίας της Ζύμωσης, μέσω της παραγωγής μπύρας.
2. Κατανόηση της διαδικασίας Γαλακτωματοποιήσης (ενυδατική κρέμα προσώπου).
Συνεχίστηκε η διαδικασία της ζύμωσης που είχε ξεκινήσει από τον προηγούμενο μήνα. Το ποτό ωρίμασε και πραγματοποιήθηκε εμφιάλωση. Τα μπουκάλια αποθηκεύτηκαν σε ψυγείο για 15 ημέρες.
Για τη δεύτερη δράση δημιουργήθηκε ενυδατική κρέμα προσώπου, με την ανάμειξη διαφορετικών ουσιών και την ομογενοποίηση τους και τη δημιουργία γαλακτώματος. Χρησιμοποιήθηκε αιθέριο έλαιο λεβάντας και σοκολάτας και έτσι δημιουργήθηκαν δυο διαφορετικές εκδοχές της ενυδατικής κρέμας.
Τον Ιούνιο ολοκληρώθηκε η διαδικασία παραγωγής μπύρας που αποτελούσε και το τελευταίο κομμάτι της δράσης. Οι μπύρες που παρασκευάστηκαν διατεθήκαν προς κατανάλωση στην εορτή που διοργανώθηκε στο χώρο του σχολείου, όπου και παρουσιάστηκε η δράση και τα αποτελέσματα αυτής.
Οι δράσεις του Μαρτίου αφορούν τα εξής θέματα (3)
1. Κατανόηση της διαδικασίας της. Εκχύλισης εν θερμώ μέσω της παρασκευής λικέρ ροδιού.
2. Κατανόηση της διαδικασίας της Χημικής Αντίδρασης Σαπωνοποίησης μέσω της διαδικασίας παρασκευής σάπωνα από ελαιόλαδο.
3. Κατανόηση της διαδικασίας Συντήρησης τροφίμων μέσω της χρήσης ζάχαρης (γλυκό σταφύλι).
Παρασκευάστηκε λικέρ ρόδι με χρήση καρπού ροδιού, τσίπουρου και ζάχαρης. Το μίγμα θερμάνθηκε σε θερμαντικό μάτι για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στην συνέχεια αφέθηκε για εικοσιτέσσερις ώρες, ώστε να εκχειλιστούν πλήρως οι αρωματικές ουσίες από τους κόκκους του ροδιού, και τελικά σουρώθηκε ώστε να διαχωριστούν τα κουκούτσια του ροδιού από το λικέρ. Ακολούθησε η παρασκευή σαπουνιού με χρήση ελαιόλαδου και καυστικού Νατρίου με την ψυχρή μέθοδο. Το μίγμα αναδεύτηκε για μια ώρα, και τοποθετήθηκε σε φόρμες σιλικόνης για ωρίμανση. Σε δύο μήνες θα είναι έτοιμο προς χρήση. Στην τρίτη δράση εφαρμόσαμε μία από τις τεχνικές συντήρησης των τροφίμων με χρήση ζάχαρης και παρασκευάστηκε γλυκό σταφύλι.
Οι δράσεις του Απριλίου αφορούν τα εξής θέματα (2):
1. Κατανόηση της διαδικασίας Συντήρησης τροφίμων μέσω της χρήσης άλατος (ελιές θαλασσινές) και ξυδιού (ελιές ξιδάτες).
2. Κατανόηση της διαδικασίας της Ζύμωσης, μέσω της παραγωγής μπύρας.
Στην πρώτη δράση εφαρμόσαμε δύο από τις τεχνικές συντήρησης των τροφίμων. Μία με την χρήση του αλατιού, παρασκευάζοντας ελιές θαλασσινές με χρήση αλατιού και νερού (“θαλασσινό νερό”) παρασκευάστηκαν ελιές θαλασσινές. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε το ξύδι ως συντηρητικό τροφίμων και παρασκευάστηκαν ελιές ξιδάτες. Όσον αφορά την δεύτερη δράση, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη διαδικασία της ζύμωσης με τη χρήση μαγιάς. Για το σκοπό αυτό, ξεκίνησε η διαδικασία παρασκευής μπύρας. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία της ζύμωσης και της ωρίμανσης θα ακολουθήσει η εμφιάλωση της.
Οι δράσεις του Μαΐου αφορούν τα εξής θέματα (2):
1. Κατανόηση της διαδικασίας της Ζύμωσης, μέσω της παραγωγής μπύρας.
2. Κατανόηση της διαδικασίας Γαλακτωματοποιήσης (ενυδατική κρέμα προσώπου).
Συνεχίστηκε η διαδικασία της ζύμωσης που είχε ξεκινήσει από τον προηγούμενο μήνα. Το ποτό ωρίμασε και πραγματοποιήθηκε εμφιάλωση. Τα μπουκάλια αποθηκεύτηκαν σε ψυγείο για 15 ημέρες.
Για τη δεύτερη δράση δημιουργήθηκε ενυδατική κρέμα προσώπου, με την ανάμειξη διαφορετικών ουσιών και την ομογενοποίηση τους και τη δημιουργία γαλακτώματος. Χρησιμοποιήθηκε αιθέριο έλαιο λεβάντας και σοκολάτας και έτσι δημιουργήθηκαν δυο διαφορετικές εκδοχές της ενυδατικής κρέμας.
Τον Ιούνιο ολοκληρώθηκε η διαδικασία παραγωγής μπύρας που αποτελούσε και το τελευταίο κομμάτι της δράσης. Οι μπύρες που παρασκευάστηκαν διατεθήκαν προς κατανάλωση στην εορτή που διοργανώθηκε στο χώρο του σχολείου, όπου και παρουσιάστηκε η δράση και τα αποτελέσματα αυτής.